У К Р А Ї Н А
ЛИСИЧАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Штейгерська, 38, м. Лисичанськ, обл. Луганська, 93100,
тел. (06451) 7-30-92 факс (06451)7-30-32, 7-33-43 inbox@lsm.lg.court.gov.ua
29 вересня 2016 р.
На виконання Рішення Ради суддів України від 12.05.2016р. №35 у Лисичанському міському суді Луганської області в рамках Проекту "Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи" проведено анкетування, яке включало до себе: внутрішнє опитування судді (додаток 2 Рішення); внутрішнє опитування працівника апарату суду (Додаток 3 Рішення); опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду (Додаток 6 Рішення).
В анкетуванні прийняли участь 34 респондента.
За результатами анкетування
"Анкета опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду (картка громадського звітування)"
(Додаток 6 Рішення РСУ №5)
В опитування приймали участь 6% респондентів віком 18-25 років; 69% респондентів віком 26-39 років та 25% - віком 40-59 років.
Повну вищу освіту мають 56% респондентів; 25% - базову вищу та 19% - середню та неповну середню освіту.
За статтю 62% респондентів - чоловіки і лише 38% - жінки.
Вища юридична освіта наявна у 36% респондентів.
Всі респонденти, які прийняли участь в опитування проживають в населеному пункті, де розташований Лисичанський міський суд Луганської області.
50% респондентів представляють у суді особисто себе (позивачі, відповідачі, свідки та інше), 31% - іншу особу; 19% зазначили - інше.
На запитання №7"Ви вважаєте себе...", 38% респондентів відповіли "1", тобто вважає себе бідним, 31% зазначили "2" - нижче середнього достатку, 25% - відповіли "3" - мають середній статок та 6% зазначили КН (код невідповіді).
На запитання №8"Як часто Ви були учасником судового процесу", 44% відповіли - 6 і більше разів; 32% відповіли, що це їх перший судовий процес; інші респонденти учасником судового процесу сули 2-5 разів.
На запитання №9"В якому з видів судового процесу в цьому суді Ви берете участь", більше 50% відповіли "цивільний процес", інші респонденти зазначили кримінальний, адміністративний процес та справи про адміністративні правопорушення.
На запитання №10"На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа", 38% зазначили що розгляд справи ще не розпочався, 44% - справа перебуває в процесі розгляду, 12% - розгляд справи завершено, 6% - зазначили інше.
На запитання №11 "Який ступень Вашої обізнаності з роботою судів та суддів у цілому", зовсім не обізнані - 12%, 31% - майже не обізнані, 7% - загалом обізнані та 44% - цілком обізнані. Інші респонденти зазначили код невідповіді.
На запитання №12 "Оцініть, будь ласка, за 5-бальною шкалою якість роботи цього суду" (1-дуже погано, 5-відмінно), 44% респондентів оцінили роботу суду на "5", 31% - на "4" та 25% - на "3".
Блок 2. Основна частина - оцінювання за вимірами якості
Доступність суду:
На запитання №13.1 "Чи легко Вам було знайти будівлю суду?", 75% респондентів відповіли - цілком так, 13% - швидше так та 6% - цілком ні, інші зазначили код невідповіді.
На запитання №13.2 "Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом?", по 9% респондентів надали відповіді "цілком ні, швидше ні, більш-менш, швидше так" та 64% - "цілком так".
На запитання №13.3 "Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду?", 36% респондентів надали відповіді "цілком ні", 21% - більш-менш, 7% - швидше так, 36% - цілком так.
На запитання №14 "Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?", 7% респондентів надали відповідь "так", 93% - "ні".
На запитання №15 "Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?", по 33% респондентів надали відповідь "цілком ні" та "цілком так", 20% - швидше так, по 7% - швидше ні та більш-менш.
На запитання №16"Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію?", по 8% респондентів надали відповідь "цілком ні" та більш-менш, 34% - швидше так, та 50% - цілком так.
На запитання №17"Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подавати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?", 40% надали відповідь "швидше так" та 60% - "цілком так".
На запитання №18"Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юрисконсульта) у разі необхідності?", 39% надали відповідь "цілком ні", по 15% - "швидше ні" та "швидше так", 8% - "більш-менш", 23% - "цілком так".
Зручність та комфортність перебування у суді
Чи характерно для приміщень суду:
На запитання №19"достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання", "цілком ні" відповіли 7% респондентів, "швидше ні" - 19%, "більш-менш" - 19%, "швидше так" - 12% та "цілком так" - 37%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
На запитання №20"вільний доступ до побутових приміщень", "цілком ні" відповіли 19% респондентів, "швидше ні" - 6%, "більш-менш" - 13%, "швидше так" - 25% та "цілком так" - 25%. 12% респондентів зазначили код невідповіді.
На запитання №21"чистота та прибраність приміщень", 6% респондентів надали відповідь"більш-менш", "швидше так" - 19% та "цілком так" - 69%. Також 6% респондентів зазначили код невідповіді.
На запитання №22"достатність освітлення", "швидше ні" відповіли 13%, "більш-менш" - 6%, "швидше так" - 19% та "цілком так" - 56%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
Повнота та ясність інформації
На запитання №23"Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди?", "швидше ні" - 6%, "більш-менш" - 19%, "швидше так" - 13% та "цілком так" - 56%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:
"Розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень": "цілком ні" відповіли 6% респондентів, "швидше так" - 38% та "цілком так" - 50%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Правил допуску в суд та перебування в ньому": "цілком ні" відповіли 6% респондентів, "більш-менш" - 13%, "швидше так" - 25% та "цілком так" - 50%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Справ, що призначені до розгляду": "більш-менш" - 13%, "швидше так" - 31% та "цілком так" - 50%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Зразків документів (заяв, клопотань тощо)": "швидше ні" - 13%, "більш-менш" - 6%, "швидше так" - 25% та "цілком так" - 50%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів": "швидше ні" - 12%, "більш-менш" - 19%, "швидше так" - 13% та "цілком так" - 50%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі інтернет?": "Так" відповіли 44% респондентів, "Ні" - 50%. 6% респондентів відмовились від відповіді.
"Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?", респонденти, які відповіли на попереднє запитання "цілком ні", зазначили 25% респондентів, "цілком так" - 75% респондентів.
Сприйняття роботи працівників апарату суду:
На запитання №31"Чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків?": "цілком ні" відповіли 25% респондентів, "більш-менш" - 13%, "швидше так" - 31% та "цілком так" - 25%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами:
"Доброзичливість, повагу, бажання допомогти", "цілком ні" відповіли 6% респондентів, "більш-менш" - 6%, "швидше так" - 25% та "цілком так" - 57%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу","цілком ні" відповіли 6% респондентів, "швидше так" - 25% та "цілком так" - 63%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
"Професіоналізм, знання своєї справи",","цілком ні" відповіли 6% респондентів, "швидше так" - 31% та "цілком так" - 57%. 6% респондентів зазначили код невідповіді.
Дотримання строків судового розгляду
"Чи вчасно розпочалося останнє засідання по Вашій справі?": 11% респондентів відповіли "швидше ні", 22% - "більш-менш", 11% - "швидше так", 45% - "цілком так". 11% респондентів зазначили код невідповіді.
"Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?": 11% - "більш-менш", 22% - "швидше так", 45% - "цілком так". 22% респондентів зазначили код невідповіді.
"Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?": 11% респондентів відповіли "швидше ні", 11% - "більш-менш", 22% - "швидше так", 45% - "цілком так". 11% респондентів зазначили код невідповіді.
"Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді Вашої справи?": 22% респондентів відповіли "більш-менш", 34% - "швидше так", 22% - "цілком так". 22% респондентів зазначили код невідповіді.
Сприйняття роботи судді
На запитання №39"неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був)", 11% респондентів відповіли "цілком ні", 11% - "швидше так", 45% - "цілком так". 33% респондентів зазначили код невідповіді.
"Коректність, доброзичливість, ввічливість", 33% - "швидше так", 56% - "цілком так". 11% респондентів зазначили код невідповіді.
"Належна підготовка до справи та знання справи", 11% респондентів відповіли "більш-менш", 33% - "швидше так", 45% - "цілком так". 11% респондентів зазначили код невідповіді.
"Надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію", 44% - "швидше так", 45% - "цілком так". 11% респондентів зазначили код невідповіді.
"Дотримання процедури розгляду", 22% респондентів відповіли "більш-менш", "швидше так" - 22%, 45% - "цілком так" та 11% респондентів зазначили код невідповіді.
Судове рішення (якщо розгляд справи завершено)
"Чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь?", 50% респондентів відповіли "Так". Інші 50% - зазначили код невідповіді.
"Чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі?", 50% респондентів відповіли "Так". Інші 50% - зазначили код невідповіді.
"Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?", 50% респондентів відповіли "Так". Інші 50% - зазначили код невідповіді.
Вкажіть загальну кількість:
"Судових засідань, що відбулися по Вашій справі", 50% респондентів відповіли "4". Інші 50% - зазначили код невідповіді.
В Блоці 3. Зміни та рекомендації (було запропоновано проставити в порядку важливості сім вимірів якості за ступенем важливості де 1 - найбільш важливий, тобто слід покращувати в першу чергу), а 7 - найменш важливий вимір якості.
На запитання №53"Коли мова йде про підвищення якості роботи суду, на Вашу думку, які виміри якості слід покращувати в першу чергу?"
- Доступність суду: по 6% респондентів проставили "1", "2", "3"; по 25% проставили "5", "6"; 19% проставили "7" та 13 % - відмовились проставити вимір якості.
- Зручність та комфортність перебування у суді: по 12% респондентів зазначили "3", "4", "7"; 6% - "1"; 20% - "5"; 25% - "6" та 13 % - відмовились проставити вимір якості.
- Повнота та ясність інформації: по 6% респондентів зазначили "1", "3", "4"; 19% - "5"; 31% - "6"; 19% - "7" та 13 % - відмовились проставити вимір якості.
- Дотримання строків судового розгляду: по 12% респондентів зазначили "1", "3", "4", "5"; 19% - "6"; 20% - "7" та 13 % - відмовились проставити вимір якості.
- Якість роботи працівників апарату суду: по 19% респондентів зазначили "3", "7"; по 25% - "5" та "6"; 12 % - відмовились проставити вимір якості.
- Якість роботи судді: по 6% респондентів зазначили "2", "3"; по 13% - "1", "4", "7"; 25% - "5"; 19% - "6" та 5 % - відмовились проставити вимір якості.
На запитання №54"Які конкретні зміни, на Ваш погляд, необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні",100% респондентів не виявили бажання конкретизувати свої думки.
На запитання №55"Як Ви вважаєте, чи наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов'язків?", "Так" відповіла лише 37% респондентів; "Ні" - 44%; та 19% зазначили код невідповіді.
На запитання №56"Якими є Ваші враження від візиту до суду сьогодні порівняно з Вашими очікуваннями?"
- кращі, ніж очікував - лише 6% респондентів;
- гірші, ніж очікував - 13%;
- відповідають очікуванням - 69% респондентів;
- КН (код невідповіді) - 12%.
На запитання №57"Якщо Ви були в цьому суді раніше (минулого року або ще раніше), то як, на Ваш погляд, змінилась якість роботи суду загалом?"
- покращилась значно - 6%
- покращилась несуттєво - 13%
- залишилась без змін - 37%
- важко сказати - 31%
- КН - 13%
На запитання №58"Коли відчули Ви певні зміни в організації роботи цього суду після запровадження автоматизованої системи діловодства?"
- так, відчув позитивні зміни -13%
- ні, не відчув ніяких змін - 63%
- КН - 24%